כל מי שמתאמן קרטה, חייב להכיר את הדוג'ו-קון. בסוף כל אימון, קורס או תחרות כפי שמסטר אוקזאקי חוזר ואומר אימון מיוחד, נאמר הדוג'ו-קון בקול רם כתזכורת לדרך הקרטה בה אנו צריכים ללכת. על פי תפיסתו של מייסד הקרטה המודרני, מסטר פונאקושי גיצ'ין, הדוג'ו-קון מייצג את בסיס הפילוסופיה של הקרטה. הוא האמין כי הדוג'ו-קון אינם רק כללי התנהגות בדוג'ו בלבד, אלא שהקרטה-קא האמיתי משתמש בהם כקווים מנחים להתנהגות בחיי היומיום. בעצם כל מה שנלמד בדוג'ו צריך להיות מיושם בחיים גם מחוץ לדוג'ו.

1. רדוף שלמות האופי זוהי מטרת העל של הקרטה. ארבעת העקרונות האחרים של הדוג'ו-קון, כמו גם עשרים ערכי הניג'ו-קון, מחנכים אותנו איך לרדוף את שלמות האופי וכיצד עלינו לנהוג כדי להשיג מטרה זו. אך השגת המטרה היא באה מתוכנו כלפי חוץ ועלינו לנהוג על פיה בכל רגע, יומם וליל. המטרה היא להתמיד בצניעות ובלמידה. קרטה, כמו החיים, הוא תהליך ארוך של צמיחה ולמידה מתמדת, תהליך שאורכו כאורך החיים (lifetime). חשוב להציב מטרות, ברגע שהשגנו אותן עלינו להציב מטרות חדשות כדי להשתפר. רדוף שלמות האופי היא מטרה מתמשכת של שיפור עצמי, השקעה, למידה וצמיחה. 

1. היה נאמן לדרכך להיות נאמן לדרכך פירושו להיות כנה ולהאמין בכל מה שאתה עושה. כאן מדובר בהשקעה גדולה, בכל עת, בכל שעה ובכל מעשינו. להיות נאמן כמובן מתכוון לנאמנות לסובבים אותנו, למחויבויות שלנו אך מעל לכל לעצמנו ולדרך שלנו, כשהמטרה היא להשקיע את מירב מרצינו בכל אשר נלך ונעשה. כשתאמין בעצמך, אחרים יאמינו בך, זה יוצר אמון הדדי בין אנשים. להיות נאמן לעצמך הוא עיקרון בסיסי בהכרה במסע להפיכה לאדם הטוב ביותר שאנו יכולים. 

1. השקע מאמץ מרבי להשקיע מאמץ בכל דבר שאנו בוחרים לעשות. לא משנה מה עושים, אם מתאמנים, עובדים, מערכת זוגית – משקיעים את מאת האחוזים. לבצע את זה בדרך אחרת זה בעצם לא יותר מלרמות את עצמינו ואת הסובבים. אם לא עושים את המיטב, אנחנו לא נאמנים לאחרים ולעצמינו ולכן איננו תרים אחר שלמות האופי. 

1. כבד את הזולת אמן לחימה אמיתי תמיד נותן כבוד לאנשים אחרים. הכבוד צריך לבוא באופן טבעי מהלב. מתן כבוד הוא סימן לענווה, וענווה חשובה לפתיחות הדעת, הנחוצה ללמידה ולצמיחה. כך אפשר ללמוד כל דבר מכל אדם, גם מפגישה מקרית ברחוב. כמוכן, כל אדם אשר פוגשים ברחוב הוא יריב פוטנציאלי, היריב הזה עשוי לפגוע בך, פיזית או בכל דרך אחרת. בכל מקרה, אם נכבד את הסובבים אותנו, נוכל לראות בבירור את הדברים כמו שהם ונוכל להפיק את המרב מכל מפגש או חוויה. 

1. המנע מהתנהגות אלימה זוהי תזכורת להישאר רגועים מבפנים. שליטה עצמית בכל עת ובכל שעה מתוך הבנה פנימית עמוקה. קונפליקט פנימי קיצוני יכול להוביל לאלימות מחשבתית, המובילה לפעולה אלימה, שלעיתים יש להימנע ממנה בכל מחיר. אמן לחימה צריך תמיד להיות בשליטה וזו מתחילה ברגיעה ובשקט נפשי. אם אתם נאלצים להגן על עצמיכם עשו כן, אולם אך ורק כמפלט אחרון. בכל מקרה ההגנה תהיה יעילה יותר אם תישארו רגועים, בדעה צלולה ושימוש בטכניקות הקרטה יהיה באמת התגובה הנכונה. וכמו שמסטר פונאקושי אמר: "הניצחון האמיתי הוא לא בהכנעת מאה יריבים בקרב, אלא ההימנעות מהקרב עצמו." 

** הערה: הספרה אחת בכל שורה איננה טעות אלא מראה כי כל עקרון הוא שווה ערך ואין חשוב יותר או פחות.